ARTICOLE ALIMENTATIE SANATOASA
5
Aportul de migdale creste nivelul HDL-colesterolului in ser la pacientii cu boala coronariana
Dr. Luana Sahian

Mai mult de jumătate din pacientii cu boala coronariana prezinta nivele scazute ale HDL-colesterolului in pofida unui nivel optim al LDL colesterolului. In studiile clinice efectuate nu a fost demonstrat faptul ca aportul suplimentar de migdale ar fi crescut concentratia HDL-colesterolului, probabil si pentru ca aceasta nu a fost scazuta la subiectii studiului.
In studiul de fata, s-au urmarit efectele suplimentarii dietei zilnice cu migdale asupra HDL-colesterol la pacientii cu boala coronariana. Astfel, a fost recrutat un numar total de 150 de pacienti din cadrul spitalului universitar Aga Khan care aveau un nivel al LDL-colesterolului  sub valoarea de 100 mg/dl, si al HDL-colesterolului sub 40 mg/dl la barbati si sub 50 mg/dl la femei. Dupa inregistrarea semnelor vitale si completarea chestionarului cu privire la alimentatie si activitate fizica, pacientii au fost impartiti aleatoriu in 3 grupe, dupa cum urmeaza: grupul la care nu s-a suplimentat consumul de migdale, grupul cu aport de migdale de origine americana si grupul cu aport de migdale de origine pakistaneza. S-a recomandat ca acestea sa fie lasate peste noapte in apa, dupa care sa se elimine coaja si sa se manance inainte de micul dejun. Au fost colectate informatii cu privire la profilul lipidic, greutatea corporala si tensiunea arteriala, iar evaluarea obiceiurilor alimentare s-a efectuat la momentul initial, in saptamana 6 si saptamana 12. 
Consumul de migdale a crescut semnificativ  HDL-colesterolul. La evaluarile efectuate in saptamanile 6 si 12, această fractiune a crescut cu 12-14%, respectiv cu 14-16%, in  grupul care a consumat migdale pakistaneze, respectiv in cel american, comparativ cu grupul de control. In conformitate cu rapoartele anterioare, concentratiile serice ale colesterolului total, trigliceridelor, HDL-colesterolului, LDL-colesterolului, VLDL-colesterolului, precum si indicele aterogen au fost reduse la primele 2 grupuri.
Efectele asupra lipidele din ser nu difera intre cele doua grupuri care au consumat migdale. 
De asemenea, s-a mai constatat faptul că pe durata studiului obiceiurile alimentare, greutatea corporala si tensiunea arteriala nu s-au modificat in nici unul din grupuri. 
Prin urmare, 10 grame de migdale pe zi consumate inainte de micul dejun pot creste HDL-colesterolul, si pot imbunatati si ceilalti markeri ai metabolismului lipidic anormal la pacientii cu boala coronariana, care au nivele initial scazute ale HDL colesterolului.

Comentarii
Adauga comentariu
Dumitrescu Claudia
|
24.03.2016
Reply
Like
Expert
Cat imi mai plac migdalele si fisticul, numai ca i cam scumput, dar ma mai rasfat cateodata cu ele!
gabriela jarda
|
20.03.2016
Reply
Like
Expert
consum zilnic de migdale reduce dorinta de a consuma carbohidrati in exces si mentine o greutate corporala mai sanatoasa.
gabriela jarda
|
20.03.2016
Reply
Like
Expert
Grasimile sanatoase si fibrele alimentare contribuie la pierderea in greutate pentru ca ajuta la senzatia de satietate, ceea ce atenueaza tendinta de a manca in exces sau pofta de gustari nesanatoase.
gabriela jarda
|
20.03.2016
Reply
Like
Expert
la folosesc dese ori in retetele mele
mai multe comentarii...
ARTICOLE RECOMANDATE
Articol

De ce sa folosim germeni

Citeste articol
Articol

Cui sunt destinate alimentele fara sare si ce impact au ele asupra organismului?

Citeste articol
Articol

Ce trebuie sa stim despre stevie?

Citeste articol