ARTICOLE ALIMENTATIE SANATOASA
2
Cand, cat si cum mananc fructele uscate – cate calorii au si unde le putem implementa in dieta?
Dr. Luana Sahian

Cand, cat si cum mananc fructele uscate –
cate calorii au si unde le putem implementa in dieta?

In absenta fructelor proaspete, cele uscate aduc beneficii importante sanatatii, deoarece sunt bogate in fibre, carbohidrati complecsi, minerale si vitamine.
Fructele uscate pot reprezenta o gustare perfecta intre mese, deoarece sunt dulci si aromate, inlocuind cu succes orice desert. De preferat, se recomanda a fi consumate singure, insa pot fi, de asemenea, utilizate la prepararea prajiturilor, a shake-urilor, inlocuind cu succes indulcitorii.
In termeni foarte generali, s-a stabilit faptul ca 25-30 grame de fructe uscate sunt echivalente cu 80 grame de fructe proaspete.
Prin procesul de deshidratare, o data cu apa sunt eliminate si multe dintre vitaminele solubile, in special vitamina C, si flavonoizi. Insa cu toate acestea, fructele uscate sunt recomandate, deoarece isi pastreaza integral continutul de fibre si fier, care sunt esentiale in functionarea corecta a metabolismului celular. Specialistii nutritionisti recomanda consumul de portii echilibrate de fructe uscate, deoarece continutul crescut in zaharuri poate creste glicemia, cu cresterea ulterioara in greutate. O portie echilibrata de fructe uscate are, in medie, 30 de grame, si poate reprezenta aproximativ doua smochine, trei prune, un pumn de banane uscate, o lingura cu varf de coacaze ori stafide, sau o lingura de amestec de fructe uscate. 
Raportate la 100 de grame, fructele uscate au urmatoarele valori calorice: smochinele  215 kcal, caisele 200 kcal, curmalele 310 kcal, stafidele 260 kcal, prunele 300 kcal, bananele 285 kcal.
Consumul de fructe uscate poate preveni bolile cardiovasculare, ajutand la mentinerea tensiunii arteriale in limite normale, si poate inlatura riscul aparitiei unor tipuri de cancer. Datorita continutului bogat in fibre, acestea imbunatatesc procesul de digestie si previn constipatia. Avand proprietati tonice si energizante, sunt ideale in starile de oboseala, in perioadele de efort fizic si intelectual, precum si in convalescenta. Datorita continutului crescut in fier, sunt recomandate cu precadere persoanelor anemice, gravidelor si lauzelor.
Prin urmare, aportul de fructe uscate, alaturi de cele proaspete, in cantitatile recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii, ne va asigura o viata sanatoasa si activa, prevenind, astfel, o gama larga de afectiuni. 

 

 

 


Bibliografie
Gautam C, Saha L, Sekhri K. Iron deficiency in pregnancy  and the rationality of iron supplements prescribed during pregnancy. December 16, 2008.
www.nutritionist.info.ro
www.driedfruits.ro

 

Comentarii
Adauga comentariu
Dumitrescu Claudia
|
28.04.2016
Reply
Like
Expert
Stiu ca sunt foarte bune si sanatoase, insa cred ca si ele daca ar fi sa le consumi excesiv nu ar tocmai bine,mie una nu mi plac...
Dumitrescu Elena
|
04.03.2016
Reply
Like
Expert
PENTRU FIBRE SUNT RECOMANDATE,EU UNA LE PUN FETITEI IN IAURT PENTRU CA OARECUM ARE PROBLEME CU CONSTIPATIA
ARTICOLE RECOMANDATE
Articol

Beneficiile Uleiului de Cocos

Citeste articol
Articol

Noutati despre indulcitorii artificiali

Citeste articol
Articol

Cand, cat si cum folosesc chia?

Citeste articol