ARTICOLE ALIMENTATIE SANATOASA
3
Cand, cat si cum sa folosesti nautul?
Dr. Luana Sahian

Nautul este recomandat sa fie consumat zilnic, fie la mic dejun sau pranz, dar si in curele de slabire, deoarece este foarte satios, astfel ca la 100 de grame de naut fiert corespund 163 de calorii si 12 grame de proteine. Acesta este motivul pentru care nautul poate inlocui cu succes carnea.
Studii efectuate in Statele Unite arata ca o dieta bogata in naut poate preveni bolile de inima. Prin continutul crescut de fibre, nautul are capacitatea de a scadea colesterolul rau (LDL-colesterol) din sange, care duce la aparitia afectiunilor cardiovasculare. Impiedica acumularea de zahar in sange, fiind un aliment extrem de util persoanelor care prezinta perturbari ale metabolismului glucidic (diabet zaharat sau hipoglicemie).
Este indicat in anemii, deoarece are un continut crescut de fier (2.8 mg de fier), dar si in vitamina C, care ajuta la absorbtia optima a fierului.
Cantitatea optima de leguminoasa pentru o masa este de 150 g, boabele de naut putand fi consumate fie ca atare, fie in salate. In situatia in care nu sunt deja preparate, boabele de naut trebuie lasate in apa sa se inmoaie, timp de aproximativ 12-24 de ore pentru a elimina din substantele care pot provoca gaze, reducandu-se semnificativ timpul de fierbere.
Daca se opteaza pentru varianta de naut conservat, este recomandat sa se verifice continutul in sare sau aditivi. Dupa ce sunt scoase boabele din conserva se spala si se lasa sa se scurga.
Cele mai cunoscute preparate culinare care au la baza nautul sunt cele arabe: falafel (chiftele din naut prajite in ulei) si humus (pasta de naut cu sos tahini, usturoi, suc de lamaie si ulei de masline). Humusul se poate consuma la micul dejun cu tot felul de cruditati, precum: morcovi, telina, castraveti, ardei, broccoli, conopida. Nautul macinat se foloseste ca faina pentru diverse produse de panificatie care se numesc: panelli in Italia, panisse in Marsilia, iar in Iran si Afganistan faina este folosita la prepararea biscuitilor. In absenta glutenului, faina din naut reprezinta o varianta ideala pentru cei cu sensibilitate la gluten sau chiar cu boala celiaca.
Nautul poate fi folosit chiar si la paste combinat cu ulei de masline, oregano proaspat si branza feta, iar atunci cand este fiert si folosit in supe, acesta imbogateste gustul si textura, contribuind, de asemenea, in plan nutritional

Comentarii
Adauga comentariu
Dumitrescu Claudia
|
24.03.2016
Reply
Like
Expert
Nu mi amintesc sa fi consumat asa ceva, desi le am si cu semintele astea ,fel de fel, de la migdale, fistic, arahide, dar naut ..? ! nu cred,stiu ca s bune dar nush ce gust or avea, ca si caju ,oare ?
Apostol Viorica
|
20.03.2016
Reply
Like
Eu il prepar ca pe fasolea boabe,e foarte gustos,are gust de nuca!
Dumitrescu Elena
|
04.03.2016
Reply
Like
Expert
AM CITIT DESPRE NAUT ,DAR DE FOLOSIT NU L-AM FOLOSIT NICIODATA ,AICI AM AFLAT CA POTI SA-L FOLOSESTI SI IN COMBINATII,INTERESANT
ARTICOLE RECOMANDATE
Articol

Aportul de migdale creste nivelul HDL-colesterolului in ser la pacientii cu ...

Citeste articol
Articol

Ciocolata Torras 72% Cacao - Sursa de Sanatate

Citeste articol
Articol

Cand, cat si cum folosesc chia?

Citeste articol