ARTICOLE FIT & SPORT
1
Proteinele din plante versus proteinele animale
Dr. Luana Sahian

Interesul consumatorilor este indreptat tot mai mult spre utilizarea proteinelor provenite din plante, ca si componente alimentare care vizeaza pastrarea si cresterea masei musculaturii scheletice.
Cu toate acestea, dovezi recente au sugerat faptul ca ingestia proteinelor din soia si grau are ca rezultat un raspuns mai redus al sintezei proteinelor musculare comparativ cu administrarea proteinelor de origine animala.  Proprietatile anabolice mai reduse ale surselor de proteine din plante pot fi atribuite capacitatii reduse de digestie a acestora, dar si sintezei scazute de uree din aminoacizii derivati din plante comparativ cu proteinele de origine animala. Aceasta din urma poate fi legata de absenta relativa a aminoacizilor esentiali specifici din plante spre deosebire de proteinele animale. 
Mai mult decat atat, majoritatea proteinelor vegetale au un continut relativ scazut in leucina, fapt ce le poate reduce propritatile anabolizante in comparatie cu proteinele animale.
Cu toate acestea, s-au efectuat cateva studii care au evaluat raspunsul sintezei postprandiale a proteinelor musculare la ingestia proteinelor din surse vegetale. Principalel surse studiate au fost reprezentate de proteinele din soia si din grau. In ciuda proprietatilor anabolice inferioare ale proteinelor din plante comparativ cu cele animale, pot fi aplicate o serie de strategii pentru a le modifica in sens pozitiv. Acestea includ: fortificarea surselor de proteine din plante cu aminoacizi precum: metionina, lizina si leucina; reproducere selectiva a surselor vegetale pentru a imbunatati profilul  aminoacizilor; consumarea unor cantitati crescute de surse de proteine din plante, sau ingerarea mai multor surse de proteine pentru a obtine o balanta echilibrata a aminoacizilor. 
Cu toate acestea, eficienta unor astfel de strategii ramane a fi in continuare studiata. Cercetarile viitoare ar trebui sa defineasca sursele de proteine preferate pentru a fi utilizate in interventii nutritionale care sa sprijine cresterea masei musculare scheletice si mentinerea starii de sanatate.

 

Comentarii
Adauga comentariu
Dumitrescu Claudia
|
24.03.2016
Reply
Like
Expert
Noi tindem sa ne luam proteine din plante mai mult din cauza a celor ce baga in carne si nu numai fel si fel de chimicale exgerate, eu una nu ma numesc vegetariana,dar nu mananc de fel carne, foarte rar, si numai la gratar sau la cuptor,si doar de "pui" si in rest mananc branza,oua,casvcaval provenite de la animale,nu stiu cata diferenta ar fi intre ele si carne,mie nu imi place carnea,prefer sa mananc 4 banane , niste struguri si un iaurt! De aceea si silueta mea este slim si dupa 2 nasteri, si nu am avut probleme cu absolut nimic.
ARTICOLE RECOMANDATE
Articol

De ce are nevoie sportivul de mai multe calorii decat adultul activ?

Citeste articol
Articol

Gimnastica pilates

Citeste articol
Articol

Beneficiile suplimentului alimentar Gold Nutrition L-carnitine 3000

Citeste articol