ARTICOLE SOIA, VEGETALE, CEAIURI
5
Pastele din quinoa
Dr. Andreea Cazanaru

Versatile, nutritive, usor de digerat si gustoase, pastele din quinoa pot constitui o alternativa extrem de atragatoare celor din grau sau orez.

Quinoa face parte din familia sfeclei si spanacului si este folosita de secole in America de Sud, in zona Anzilor, de catre incasi, care au considerat-o sacra si au numit-o “mama cereala”, desi nu este o cereala veritabila.

Pastele din quinoa sunt de doua ori mai bogate in proteine decat orezul brun si includ toti cei noua aminoacizi esentiali. Continutul crescut in fibre, atat solubile, cat si insolubile, dar si prezenta in cantitati peste medie a mineralelor (magneziu, fier, potasiu), face din acestea un aliment indispensabil in dieta sugarilor si bebelusilor, a mamelor care alapteaza, avand si rol galactogen, a femeilor insarcinate, sportivilor, vegetarienilor, care necesita un aport crescut de proteine, minerale si vitamine.  

Sunt o sursa de riboflavina (vitamina B2), care este necesara producerii de energie in interiorul celulelor. Studiile au dovedit ca aceasta ajuta si la reducerea frecventei migrenelor prin imbunatatirea metabolismului energetic din creier si celulele musculare.

Datorita faptului ca nu contin gluten, pastele din quinoa nu au potential alergen, si, prin urmare, pot fi introduse in alimentatia bebelusilor de la varsta de 8 luni, desi multi copii le tolereaza inainte de aceasta varsta. De asemenea, pot fi recomandate persoanelor care sufera de boala celiaca sau, pur si simplu, celor care doresc sa evite glutenul care se regaseste in grau si ovaz.

Raportat la 100 de grame, acestea contin, in medie, 11 g de proteine, 75 g de glucide, 1.5 g de lipide, furnizand circa 360 de kcal.

Se recomanda a fi consumate la pranz, simple, cu ulei cu masline, usturoi si ardei, sau cu multe legume, sub forma de sos de rosii  cu ciuperci sau pesto, fara a depasi cantitatea de 80-100 g de paste din quinoa per masa, de 3-4 ori pe saptamana. Este important sa fie fierte al dente, si anume atat cat miezul pastei sa fie putin tare la mestecat. Contrar asteptarilor, consumat cu moderatie, acest tip de aliment poate ajuta si la scaderea ponderala, ca urmare a continutului ridicat de fibre.

 

 

 

                                                                                                                      

Bibliografie

Johnson A, Skaff A, Senesac L. Medication and supplement use in celiac disease. US Pharmacist.2014; 39 (12): 44-48

www.biotimes.ro

www.traiescsanatos.ro

 

Comentarii
Adauga comentariu
maria andreica
|
25.04.2016
Reply
Like
Expert
Sunt interesata sa le incerc.
ana secara
|
29.03.2016
Reply
Like
Expert
Sunt ideale quinoua este un inlocuitor ideal pt faina alba care ne ingarsa.
Dumitrescu Claudia
|
25.03.2016
Reply
Like
Expert
Nici asta nu consum, nu mi plac neam , nici un fel de paste :), or avea si ele beneficii , insa nu mi place.
Dumitrescu Elena
|
16.03.2016
Reply
Like
Expert
interesant ,chiar nu stiam aceste lucruri,si nici nu am incercat aceste paste
mai multe comentarii...
ARTICOLE RECOMANDATE
Articol

Beneficii Tofu - Soyavit Tofu Asia Vegan Bio 205G

Citeste articol
Articol

Legume conservate bio pro si contra

Citeste articol
Articol

Cine, cand si cum poate adopta o dieta strict vegetariana

Citeste articol